Vertrek uit Emmen - Reisverslag uit Neubörger, Duitsland van Bert en Danielle - WaarBenJij.nu Vertrek uit Emmen - Reisverslag uit Neubörger, Duitsland van Bert en Danielle - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Emmen

Blijf op de hoogte en volg Bert en Danielle

17 Juni 2022 | Duitsland, Neubörger

Dag 1 Emmen 16 km

Vanmorgen om 11 uur gedag gezegd en uitgezwaaid door Inge, Fran, Michael en Henny. Jan gaat ons met de auto naar Nieuw-Amsterdam brengen. Dit ligt net onder Emmen. Bij van der Valk een bakkie koffie en een boerenbol met zalm/carpaccio gegeten. Alle spullen en fietsen van de auto af en alle tassen aan de fiets gehangen. Jan bedankt voor het brengen en hop op de fiets. Is even wennen met al dat gewicht, maar al snel gaat het lekker.

Startpunt van de route is Emmen station. Daar een foto laten maken door meisje van de handhaving. Met de vraag waar we heen gaan en waarom hahaha. Rondje Emmen en een supermarkt bezoek op naar de eerste camping.

De Emmerdennen is een allegaartje van huisjes en verblijfplekjes, maar er staat een keuken, eettafel en stoelen voor de primitieve kampeerder. Ideaal!

Allebei de tentjes opgezet en ingeruimd. Je zou zeggen dat Bert de meeste ervaring heeft.......Maaltijdsalade en worstjes gegeten. Lekker bakkie koffie. Douchen en in ons boekje geschreven. Tis nog heerlijk buiten en na een spelletje pesten, zoeken wij rond tienen ons matje op.

Dag 2 Emmen-Neubörger 58 km

De eerste echte kilometers.

Redelijk lekker geslapen de eerste nacht. Om half 8 zijn we allebei al uit de tent. Het is bewolkt, maar niet koud. Op ons gemak alles in de tassen stoppen. Het ontbijt is een krentenbol met jam/vlokken. Daarna de tent inpakken, bakkie koffie en een paar regen druppels. Om half 10 zijn we er klaar voor. De route gaat door kleine plaatsjes en veel langs aardappelvelden.

In de verte zien we de windturbines die ook op de grens staan met Duitsland. Een bruggetje markeert de grens tussen Nederland en Duitsland. Rond 13 uur komen we langs een eetgelegenheid met bratwurst. Dat is nummer 1 van deze vakantie. Hoeveel zullen er nog volgen? We laten het ons goed smaken en kunnen dan weer verder met de tocht. Nog steeds bewolkt, maar wel met 27 graden.

De tent staat vandaag dus in Neubörger en als avondeten hadden we spaghetti met bolognesesaus uit blik. Handig als je geen blikopener hebt, maar het is ons gelukt.

Nu zitten we aan de koffie.

Dat was het voor vandaag.

Groetjes van Bert en Daniëlle

• 17 Juni 2022 - 20:17

Yvonne:

Klinkt al goed allemaal, heel veel fiets plezier samen.
    We kijken uit naar het nieuwe verhaal.

• 17 Juni 2022 - 20:38

Inge:

Wat leuk weer ,dit bericht!
    Blijf vooral zo doorgaan.
    Succes

• 17 Juni 2022 - 22:20

Mchael:

Lekker bezig hooor jullie!!

• 18 Juni 2022 - 06:22

Jennifer :

Heerlijk, zo te lezen lijken jullie samen de (fiets) draad weer heel gemakkelijk opgepakt te hebben.

• 18 Juni 2022 - 12:53

Jolanda :

Leuk om het weer te volgen.
    Vanuit hier even gezwaaid.

• 18 Juni 2022 - 12:56

Jolanda :

Heel veel fiets plezier en een goede reis.

• 18 Juni 2022 - 21:35

Clau:

Heel veel plezier beiden ! Een goede reis en veilige kilometers :-)

• 19 Juni 2022 - 06:13

Henny:

Wat een leuk verslag . Ik zal ons verslag ook even doen. Om half 4 uit Alphen vertrokken, richting Bodegraven. Nicolette opgehaald en toen richting Rotterdam Airport. Ingecheckt en zitten nu aan de cappuccino.Over 1 uur boarden. Nou luitjes succes met jullie tocht, wij zijn meer van de luie en laten ons vliegen !!

• 19 Juni 2022 - 18:07

Lotte:

Wat leuk om te lezen! Succes nog!

• 19 Juni 2022 - 20:50

Valentina :

Leuk te lezen dat de 1e km’s er op zitten en goed zijn bevallen! Nou lekker genieten van de mooie tocht!

• 20 Juni 2022 - 14:57

Ro & Mi :

Het klinkt allemaal relaxt!